Dozvoljeno plakatiranje / Vizkultura | Dan–D

gostujuće izložbe

Dozvoljeno plakatiranje / Vizkultura

U samom početku, projekt Plakatiranje je s jedne strane trebao poslužiti kao sredstvo promocije i prepoznavanja još jednog portala u moru drugih, a s druge kao offline ekstenzija nastojanja Vizkulturine skupine entuzijasta ne samo da promoviraju scenu, nego i da sudjeluju u njenoj živosti i otvore joj novi kanal komunikacije u javnom prostoru. U prvom slučaju, sigurno da su plakati s adresom portala Vizkulturi donijeli i prve klikove, a njihovi autori daljnjim dijeljenjem svojih prinosa projektu cijeli fenomen učinili viralnim. No stavimo li na stranu promotivni aspekt projekta, ono što “Plakatiranje” u širem smislu čini zanimljivim upravo je njegov zapanjujući mobilizacijski učinak na sceni te njegov kapacitet da oživi medij plakata kao mjesto na kojem se artikuliraju neka od bitnih društvenih i kulturnih pitanja. Do trenutka realizacije izložbe na poziv se odazvalo 56 autora, a produkcija je varirala unutar relativno široko postavljenog koncepta. Jedna prepoznatljiva linija svakako je ona iz koje se može čitati kronologija akutnih društvenih i političkih tema koje su obilježile proteklu godinu – ambivalentne reakcije na euforiju oko primanja Hrvatske u Europsku uniju, sramotni referendum o definiciji braka, zagovaranje zabrane ćirilice i drugi populistički izljevi ksenofobije, te manje ili više izravni komentari socijalnog i ekonomskog stanja u zemlji. Drugu tematsku liniju čine plakati koji zagovaraju važnost vizualne kulture, dizajna i umjetnosti u širem kontekstu, ili pak agitiraju za njihovo odgovornije i angažiranije promišljanje. Treća grupa plakata odražava unutarnju problematiku samog medija plakata, subvertira konvencionalne standarde vizualnog komuniciranja ili pak drsko ironizira same parametre projekta u sklopu kojeg su nastali. Posljednji niz autora služi se plakatom kako bi u javni prostor infiltrirali vlastite opsesije, trenutačna zapažanja ili sitne stvari iz svakodnevice u izravnoj i pomalo osobnoj konfrontaciji s prolaznicima. Neki od plakata svoje poruke isporučuju direktno u lice promatrača, dok drugi zahtijevaju temeljitije čitanje i traženje odgovarajućih referenci, no u konačnici, ono što objedinjuje svu ovu produkciju jest strastvena želja za komunikacijom. Zavidan odjek projekta i leži upravo u simboličnom pozivu na ponovno osvajanje javnog prostora i na rehabilitiranje plakata kao nekad moćnog, a danas marginaliziranog medija, degradiranog oglašivačkim klišejima i izguranog s ulica u korist agresivnih billboarda ili tragikomičnih kanti za smeće koje se odnedavno prodaju pod oglasni prostor.

više: http://dizajn.hr/#1548

Zastupljeni autori: Ana Labudović & Matea Jocić, Babushke, BooBoo Tannenbaum, Bunch, Daniel Vuković, Dario Dević i Hrvoje Živčić, Draga Komparak, Drugo Uho, Dujmenović / Mlinarić, Dunja Janković, ĐukićPavlović, Ena Baćanović, Ena Jurov, Fahrenheit, Fiktiv, Filip Pomykalo, Franić&Steković, Goeklektik., Igor Kuduz, Ivan Antunović, Ivan Klis vs Damir Prizmić, Ivo Matić, Ivorin Vrkaš (Rational International), Jelena Bando i Guilhem Monceaux, Katarina Zlatec i A. Z. Stolica, Kazinoti-Komenda, Krešimir Grancarić i Sandra Mrkšić, Kuna Zlatica, Lana Cavar , Narcisa Vukojević, Leo Vinković, Lina Kovačević, Luka Vucić, Manasteriotti∞Marić, Marko Hrastovec, Marko Prpić Zets, Matija Raos, Mireldy, MKF&AT, Niko Mihaljević, Nikola Bojić i Goran Šoša, Nikola Đurek, Nina Bačun i Goran Jovanović, Nora Turato, Oaza, OKO, Oleg Šuran, Orsat Franković/Flomaster, Pero Vojković, Petra Blažinčić, Poop Studio, Rootylicious, Sensus Design Factory, Sonda, Sretan Bor, Stefano Katunar, Stipan Tadić i Luka Hrgović, Studio Borčić i Tanja Prlenda, Superstudio 29, Sven Sorić i Hrvoje Spudić, Šesnić & Turković, Tena Letica/PAPERwork, Timy Šarec, Utorak + Luka Juras, Vedran Kasap i Vanja Cuculić te Vedran Klemens

Autor projekta: Ivan Dorotić
Tekst: Marko Golub
Produkcija izložbe: HDD

gif-1